ترنچ چیست ؟

لطفاً از وب سایت جدید ما بازدید فرمایید:

ترنچ چیست؟

 

Trnchترنچ یا کانال پیش ساخته آب جهت هدایت آب های سطحی حاصل از باران ، شستشو و … در محوطه های مختلف کاربرد دارد. ترنچ از بخش های مختلفی تشکیل شده است:

.

.

.

۱ – بدنه ترنچ :

بدنه ترنچ معمولا از جنس پلی پروپیلن یا پی وی سی می باشد. که در صورت داشتن سطح صیقلی و گوشه های گرد آب را به راحتی هدایت کرده و رسوب در آن تشکیل نمی شود. بدنه ترنچ در بتن مدفون می گردد. و پایه ای برای نگه داشتن گریتینگ محسوب می گردد.

۲ – گریتینگ :

گریتینگ بخش اصلی ترنچ را تشکیل می دهد چرا که در کف ما در حقیقت تنها گریتینگ را مشاهده می نماییم. و مقاومت وزنی فقط برای گریتینگ مطرح می باشد. بار خودرو یا وسایل نقلیه ای که از روی ترنچ عبور می کنند روی گریتینگ ممکن است اثر گذاشته و باعث تغییر شکل آن شود. از این رو برای فضاهای مختلف به گریتینگ مناسب با بار موجود در آن فضا نیاز داریم. گریتینگ ها می توانند از جنس گالوانیزه ، یو پی وی سی ، پلی پروپیلن ، پلی آمید ، چدن ، استینلس استیل و … باشند که با توجه به کاربری هر فضا ، مورد استفاده قرار می گیرند.

۳ – اند کپ ( ته بند )

قطعه ای که به عنوان مسدود کننده ی انتهایی ترنچ مورد استفاده قرار می گیرد.

البته لوازم و قطعات جانبی دیگری مانند : خرجی ، آشغالگیر و … نیز ممکن است در پروژه های مختلف بسته به نیاز ، مورد استفاده واقع شوند.

کاربرد ترنچ چیست ؟

کف کارخانجات ، ورودی رمپ پارکینگ ، محوطه های داخلی پارکینگ ، سرویس های بهداشتی ، استخر ، جکوزی ، محوطه ، روف گاردن و بام ، تراس ، موتورخانه ، فضاهای تاسیساتی و …

برای آشنایی بیشتر با انواع ترنچ می توانید به صفحه ی اصلی وب سایت مراجعه فرمایید.


لینک های مرتبط: ” گریل استخر